Preskočiť na hlavný obsah

Dcéra bohov Daunen a jej smrtiaci dotyk

http://www.inparkmagazine.com/wp-content/uploads/2013/12/1452541_10151691961941991_1928471992_n-e1386285761928.png

Hneď na úvod chcem zo seba vychrliť pravdu. Do knihy som nevkladala tak veľkú nádej, nemala som veľké očakávania napriek lákavej anotácii, ktorá ma vlastne presvedčila pri výbere tejto knihy. Ale to, čo som od tejto knihy ku koncu dostala je neuveriteľné. Samozrejme, že nemôžem prezradiť hneď všetko v úvode a tak sa na začiatok poďakujem vydavateľstvu Fragment za knihu Dcéra pojedačky hriechov - Smrteľný dotyk.

Anotácia: "Volám sa Twylla a som bohmi vyvolená. Každý môj dotyk však zabíja..."

Twylla je stelesnením božskej dcéry Daunen a ako taká je zasľúbená princovi. No za svoju výnimočnosť draho platí. Počas každého splnu musí vypiť jed, a priniesť tak dôkaz o svojom božskom postavení. Jej dotyk je potom pre obyčajných ľudí smrtiaci.

Je kráľovniným katom. Každý mesiac navštevuje väzenie a prikladá svoje ruky na tých, ktorí sú odsúdení na smrť. Preto žije osamelo a izolovane. Keď však nastúpi nový strážca, všetko sa od základov zmení. Spustí sa kolotoč dvorných intríg, úkladov a vrážd...

Dokáže si Twylla správne zvoliť medzi kráľovským snúbencom a príťažlivým smrteľníkom?
Rozhodne sa pre povinnosť alebo pre lásku?


Mnohé, zrejme ako ja, pri poslednej vete z anotácie prevrátilo očami. Milostných trojuholníkov je v knihách tak veľa. No tento nie je vôbec taký ako vyzerá. Nechcem tu nič prezrádzať, no pritom by som toho chcela toľko napísať. Môžem však napísať, že v tejto knihe nie je nič tak ako vyzerá a na to aká je kniha malá a tenká, je naozaj neuveriteľné čo všetko sa tu udialo. Už veľmi naozaj veľmi dlho vo mne kniha nezanechávala počas čítania toľko emócií ako táto. Pôvodne som nerátala s najvyšším hodnotením ale to čo sa potom porobilo na konci, tak to bolo samé: Čóó?! Niééé!!! Ježiši kriste!! To nemyslí vážne tá autorka!! 

Na tejto knihe ma však nesmierne nadchlo i to, že opisy prostredia, situácií, ľudí boli tak dobré, že som sa úplne vžila do života hlavnej hrdinky a to čo ona cítila som cítila i ja. Zmätok, hnev, strach, túžba. Iba v jednej situácií sme sa akosi s Twyllou nezhodli ale to prezrádzať nebudem. Proces pojedania hriechov mal tak dobre vymyslený príbeh, že som verila, že tento proces bol kedysi naozaj skutočný. I príbeh bohov Naet a Daega bol akoby patril medzi bežné báje a legendy, ktoré poznáme. No a potom je tu Daunen. Dcéra bohov. Autorka sa s príbehom naozaj dobre vyhrala a tak som počas čítania mala pocit, že čítam niečo čo sa opiera o skutočné udalosti. Udalosti opradené dávnou históriou. Nebudem klamať, knihou som naozaj nadšená, pretože je to niečo nové. Kniha nenudí, udeje sa tam toho veľa a koniec nie je vôbec taký ako by asi každý očakával. Je iný. Celá táto kniha je iná.

Dialógy nenudia, práve naopak vždy som pri nich zbystrila svoju pozornosť. Takisto veľmi dobre opisované pocity hlavnej hrdinky. Ako by ste mali pocit, že toto všetko naozaj zažila a to ona napísala túto knihu. Možno čo by som tak trošku vytkla je, že na môj vkus, až prehnane zaláskované niektoré vety z priamej reči, ale to je vec, ktorá sa bez problémov dá preglgnúť pretože vám to autorka nevnucuje na každej strane a v každej druhej vete.

No a dovolím si využiť jednu vetu z knihy a poupraviť si ju, že aj keď neverím v žiadnych bohov napriek tomu sa ticho modlím aby bola preložená i druhá kniha. Určite odporúčam.


Informácie o knihe
Originálny názov: The Sin Eater’s Daughter
Počet strán: 264
Väzba: mäkká
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2015
Vydalo: Fragment 
Bežná cena: 9,99 €






Hodnotenie: 

Komentáre

  1. Anonymný23.11.15

    Fíha, dosť dobré hodnotenie to si tu už dlho nemala. Mia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Neviem ale v poslednej dobe som mala strašné čitateľské útlmy práve kvôli tomu, že som natriafala na knihy, ktoré ma nebavili. Ale po tejto sa mi znova vrátila chuť do čítania.

      Odstrániť
  2. Citala som vyborna kniha s tvojou recenziou nemozem nesuhlasit. Napisala si vsetko to co by som aj ja az na to, ze ja som vecny romantik takze mne tie vety nevadili. Urcite odporucam knihu spolu s tebou.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Nevím jestli jsou tyhle žánry přímo pro mne ale je pravda, že přečtu téměř vše a snažím se na všem najít něco krásného! V budoucnu se třeba k téhle knize dostanu, což by nebylo vůbec zlé ale recenze je pěkně napsaná! :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem
      Tiež občas siahnem po knihe, ktorá mi nie je žánrovo až tak blízka. Niekedy sú takéto zmeny fajn.

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥

Obľúbené príspevky z tohto blogu

I am Pusheen the Cat *miu* *miu* (^._.^)ノ

Tak na tento článok, moje milé netopiere, som sa tešila ako kura na sopeľ (teší sa kura na sopeľ?). Najskôr som tento článok zamýšľala napísať iba ako recenziu ale rozhodla som sa pre "duchaplný" článok o mašiške Pusheen spojený s recenziou na knihu Som mačička Pusheen . Aby teda neznalí boli zasvätení začnem s históriou Pusheen. Pusheen je bucľatá strakatá mačička, ktorá žije v Connecticute s rodičmi autorky knihy Claire. Pusheen adoptovali z útulku, keď bola ešte mačiatko. Meno dostala podľa írskeho slova pre mača: puisín.  Pusheen rada papká, spí, oblizuje sa a tvári sa roztomilo. Ak ťa mačička Pusheen zaujala, viac obrázkov nájdeš na webe: www.pusheen.com Keď už spomínam teda i autorku knihy, ktorú si o chvíľu predstavíme, napíšem aj niečo o nej samozrejme. Veď práve ona stojí za vznikom týchto kawaii mačacích obrázkov. Priznám sa, že ja som si dokonca myslela, že mačička Pusheen sa zrodila v Japonsku podobne ako Hello Kitty či Rilakkuma. Claire Belton  je umelkyň

Plants vs. zombies - The Game

Netopierkovia, ako som už spomínala v plánovaných recenziách , dostane sa mi do rúk komiks Plants vs. zombies, ktorý samozrejme budem recenzovať. Každý túto hru nepozná preto pri tejto príležitosti som sa rozhodla, že by som vám ju chcela tak trošku predstaviť aby ste vedeli o čo tak zbežne ide. Tower defense hra Plants vs. Zombies vznikla v roku 2009 a bola vyvinutá a pôvodne i publikovaná spoločnosťou PopCap Games . V hre bránite dom pomocou rôznych druhov rastlín, aby sa zabránilo armáde zombie vstupu do domu a aby nezjedli váš mozog . Hra získala pozitívnu odozvu od kritikov, a bola nominovaná niekoľkokrát na Interactive Achievement Awards . Pokračovanie hry Plants vs Zombies 2: It's About Time , vyšlo 15. augusta 2013 pre iOS . Poďme teda na samotný gameplay ... V Plants vs. Zombies ako som už spomínala, umiestňujete rôzne druhy rastlín a húb, z ktorých každý má svoje vlastné jedinečné útočné alebo obranné schopnosti, okolo domu, aby zastavi

Plants vs. Zombies - Timepocalypse

Tak! Konečne som sa dočkala! Je tu druhé pokračovanie komiksu Plants vs. Zombies. Tí čo nevedia, že tieto komiksy vznikli na základe hier môžete tak svoje zlyhanie napraviť v tomto článku . Pokiaľ hru poznáte ale nevedeli ste o komiksoch recenziu na prvý diel a čo to o autoroch komiksu nájdete tu . Veľké vďaka za komiks patrí vydavateľstvu ALBATROSMEDIA .   Anotácia (v českom jazyku): Další komiks s bláznivým dobrodružstvím plným rostlinek a zombií! Geniální vynálezce a prvotřídní strážce sousedství, ubrebtaný cvok Dave, pomůže své neteři Patrice a mladému dobrodruhovi Natovi odrazit další nápor zombií pod vedením děsivého Zombosse. Trojice hrdinů s vydatnou pomocí armády rostlinek se tentokrát podívá do minulosti i budoucnosti, protože zombie se nevyhýbají ani cestování časem. „Kupte si tudle kníšku ke čtení. Kníška je dobrá, abijste se dívali na stránki, trávili čas čtením a nesledovali, co se za váma děje. Co je za váma, nechce vaše mozky.