Preskočiť na hlavný obsah

TALON - Spolok drakov... znova

Všetci milovníci drakov dávajte pozor, mám tu pre vás novú recenziu na knihu menom Talon - Spoločenstvo drakov. Za knihu ďakujem vydavateľstvu FRAGMENT.

http://img3.wikia.nocookie.net/__cb20140205053323/dragons-world/images/7/75/MagicFireDragonStore.pngAnotácia: Pred dávnymi vekmi boli draci na pokraji vyhynutia. Legendárni drakobijci z Rádu sv. Juraja ich takmer vyhubili. Tí, ktorí prežili, sa ukrývali v ľudskej podobe. Ich počet pomaly rástol a moc silnela. Ubehli stáročia a draci sa pripravujú na okamih, keď ľuďom ukážu, kto je skutočným pánom sveta... Sledovať, začleniť sa, splynúť.

Presne to má za úlohu dračie dievča Ember. Má za sebou základný výcvik a dokáže na seba vziať ľudskú podobu. Jeho budúcnosť je vopred naplánovaná: má poslúchať, nevyčnievať z radu a slepo plniť rozkazy. To všetko na rozkaz tajnej a nekompromisnej dračej organizácie s názvom Talon. Ember sa však s tým vôbec nestotožňuje. Zisťuje, že svet nie je len čiernobiely. Spoznáva utečenca, ktorý sa proti demagógii Talonu vzbúril, a tiež človeka, ktorý zasiahne jej srdce. Je pravda to, čo jej celý život vštepovali do hlavy? Je Talon stelesnením dobra, kým ľudia sú zlí? Ember zisťuje, že dosiaľ vštepovaná "pravda" má veľké trhliny. Ako sa rozhodne? Vernosť Talonu či iný, nepoznaný osud? 


Zvyčajne nezačínam vzhľadom knihy ale na tejto knihe sa mi páči to, že jej vzhľad je jednoduchý. Dračie šupiny a názov knihy na mňa veľmi dobre zapôsobili a naopak ľudia na obálke ma veľakrát odrádzajú, pretože sú mi častokrát nesympatickí. Kniha Talon vyzerá tajomne a takisto chválim zvolený štýl písma na obálke. Prekvapilo ma, že kniha je podaná z pohľadu dvoch osôb, Ember a Garreta, pôvodne som čakala len pocity a dojmy hlavnej hrdinky. Osobne nie som veľký fanúšik takéhoto štýlu písania kníh ale našťastie postavy sa mi neplietli, keďže stačilo si dávať pozor na to v akom rode čítate danú kapitolu. Priznávam sa však, že zo začiatku som sa na knihu toľko nesústredila a raz sa mi stalo, že som si hneď neuvedomila o kom čítam. Hups. Za mňa osobne som však radšej čítala príbeh z pohľadu Garreta, čo ma dosť prekvapilo, pretože som väčší fanúšik kníh, kde čítam z pohľadu hlavnej hrdinky.

Nie sú to legendy,
žijú medzi nami.

Možný dôvod prečo som sa na začiatku na túto knihu toľko nesústredila bol asi ten, že mi to veľmi pripomínalo knižnú sériu Draki. Hlavné hrdinky sú si veľmi podobné, výzorovo i povahovo. Takisto nie je žiadnou novinkou, že tu vzniká puto medzi lovcom a drakom. Občas niektoré popisy pocitov postáv mi prišli takmer identické a tak niet divu, že ma to dosť vytáčalo. Spoločenstvo Talon a svorka Draki v mnohom mali veľa spoločného a niekedy to na mňa pôsobilo dojmom, že ide o jeden spoločný klan. Schopnosť premeny do ľudskej podoby, zákaz lietania, vyhnanstvo, opis premeny na draka atď. Ak sa však veľmi posnažím a pokúsim sa tieto dva príbehy oddeliť, tak Talon odporúčam každému, komu dračia tématika je blízka. Kniha sama o sebe nebola vôbec zlá, ale viete, je tam proste to dáke "ale" a u mňa je to predovšetkým "..ale to som už predsa niekde čítala". Niečo jednoducho bolo nové a niečo bolo buď klišé alebo teda to "kopírovanie". Neviem či si to autorka uvedomovala alebo nie. Či to bol alebo nebol zámer takisto neviem ale na mňa teda hlavne zo začiatku dobre nepôsobilo. Ak ste sériu Draki čítali a dokážete dve podobné knihy od seba separovať jednoznačne odporúčam, ak to nedokážete, rozmyslite si to, pretože mohlo by vás to dosť ovplyvniť.

Na druhej strane, kniha nie je najtenšia a je v nej malé písmo, čo znamená, že je toho na čítanie viac. No a za cenu 9,99 € je to jednoznačne super minimálne z tohto hľadiska.

Informácie o knihe:
Originálny názov: Talon 
Počet strán: 344
Väzba: pevná
Jazyk: slovenský
Rok vydania: 2015
Vydalo: Fragment
Bežná cena: 9,99 €







Hodnotenie:
  

Komentáre

  1. Po pravdě u Drakie jsem četla druhý díl a moc se mi nelíbil. Hlavní hrdinka mi nesedla. Takže tato kniha by pro mě nebyla dobrá volba -_-

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ako myslíš, že druhý? Prvý si nečítala?

      Odstrániť
    2. Nečetla. První díl mi převyprávěla kamarádka a proto jsem se rozhodla přečíst druhý. Nerada čtu knihy, u kterých mi člověk převypráví pomalu celou knihu a vyzradí zápletku. Proto ten druhý.

      Odstrániť
    3. Jaj ták.... za to mi bolo zvláštne, že nespomínaš prvý.

      Odstrániť
  2. Kedže som Draki nečítala, toto by ma možmo mohlo zaujať, dračia tématika je mi skutočne blízka...
    Máš pravdu, dve podobné série by asi nedokázali učarovať všetkým, i keď v dnešnej dobe nikdy nevieš. Zober si takých upírov, jedna séria a stal sa z nich ošiaľ.
    Pekná recenzia

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to hej máš pravdu. Ak skúsiš daj vedieť.
      Ďakujem

      Odstrániť
  3. Ja asi túto knihu risknem ak na ňu natrafím. Uvidím čo z toho bude.

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

♥ Keep calm, stay kawaii and leave comment ♥

Obľúbené príspevky z tohto blogu

I am Pusheen the Cat *miu* *miu* (^._.^)ノ

Tak na tento článok, moje milé netopiere, som sa tešila ako kura na sopeľ (teší sa kura na sopeľ?). Najskôr som tento článok zamýšľala napísať iba ako recenziu ale rozhodla som sa pre "duchaplný" článok o mašiške Pusheen spojený s recenziou na knihu Som mačička Pusheen . Aby teda neznalí boli zasvätení začnem s históriou Pusheen. Pusheen je bucľatá strakatá mačička, ktorá žije v Connecticute s rodičmi autorky knihy Claire. Pusheen adoptovali z útulku, keď bola ešte mačiatko. Meno dostala podľa írskeho slova pre mača: puisín.  Pusheen rada papká, spí, oblizuje sa a tvári sa roztomilo. Ak ťa mačička Pusheen zaujala, viac obrázkov nájdeš na webe: www.pusheen.com Keď už spomínam teda i autorku knihy, ktorú si o chvíľu predstavíme, napíšem aj niečo o nej samozrejme. Veď práve ona stojí za vznikom týchto kawaii mačacích obrázkov. Priznám sa, že ja som si dokonca myslela, že mačička Pusheen sa zrodila v Japonsku podobne ako Hello Kitty či Rilakkuma. Claire Belton  je umelkyň

Plants vs. zombies - The Game

Netopierkovia, ako som už spomínala v plánovaných recenziách , dostane sa mi do rúk komiks Plants vs. zombies, ktorý samozrejme budem recenzovať. Každý túto hru nepozná preto pri tejto príležitosti som sa rozhodla, že by som vám ju chcela tak trošku predstaviť aby ste vedeli o čo tak zbežne ide. Tower defense hra Plants vs. Zombies vznikla v roku 2009 a bola vyvinutá a pôvodne i publikovaná spoločnosťou PopCap Games . V hre bránite dom pomocou rôznych druhov rastlín, aby sa zabránilo armáde zombie vstupu do domu a aby nezjedli váš mozog . Hra získala pozitívnu odozvu od kritikov, a bola nominovaná niekoľkokrát na Interactive Achievement Awards . Pokračovanie hry Plants vs Zombies 2: It's About Time , vyšlo 15. augusta 2013 pre iOS . Poďme teda na samotný gameplay ... V Plants vs. Zombies ako som už spomínala, umiestňujete rôzne druhy rastlín a húb, z ktorých každý má svoje vlastné jedinečné útočné alebo obranné schopnosti, okolo domu, aby zastavi

Plants vs. Zombies - Timepocalypse

Tak! Konečne som sa dočkala! Je tu druhé pokračovanie komiksu Plants vs. Zombies. Tí čo nevedia, že tieto komiksy vznikli na základe hier môžete tak svoje zlyhanie napraviť v tomto článku . Pokiaľ hru poznáte ale nevedeli ste o komiksoch recenziu na prvý diel a čo to o autoroch komiksu nájdete tu . Veľké vďaka za komiks patrí vydavateľstvu ALBATROSMEDIA .   Anotácia (v českom jazyku): Další komiks s bláznivým dobrodružstvím plným rostlinek a zombií! Geniální vynálezce a prvotřídní strážce sousedství, ubrebtaný cvok Dave, pomůže své neteři Patrice a mladému dobrodruhovi Natovi odrazit další nápor zombií pod vedením děsivého Zombosse. Trojice hrdinů s vydatnou pomocí armády rostlinek se tentokrát podívá do minulosti i budoucnosti, protože zombie se nevyhýbají ani cestování časem. „Kupte si tudle kníšku ke čtení. Kníška je dobrá, abijste se dívali na stránki, trávili čas čtením a nesledovali, co se za váma děje. Co je za váma, nechce vaše mozky.